Ben jij dol op dansen, maar wil je niet per sé in een tutu naar de les? Vind je streetdance cool, maar wil je niet alléén maar hiphop dansen? Of weet je nog niet precies welke dansvorm het beste bij jou past? Speciaal voor jou is er de Dansmix. Een leuke, afwisselende cursus voor als je nog niet kunt kiezen voor een bepaalde dansvorm. Of als je helemaal niet wil kiezen, maar gewoon het leukste van alle dansvormen wil leren.
In de lessen leer je verschillende dansvormen kennen en ontdek je wat het beste bij jou past en wat je het leukst vindt. Ook merk je hoe de bewegingen in de ene dans je helpen bij de moves bij een andere dansstijl. Posities uit klassiek ballet helpen gaan je helpen bij het dansen van coole moves en moderne dans is heel goed te combineren is met jazzdance.
Een echte cursus voor zoekers en alles-willers.
Je danst samen in de eigen groep met je eigen docent. Aan het eind van het jaar kan de docent met jou (en je ouders) bedenken met welke danscursus je het beste verder kan. Maar je kan natuurlijk ook gewoon blijven dansmixen.
‘De variatie aan dansen geeft veel plezier in de les’
“Ik ben vooral een veelzijdige docent. Want ik heb ervaring met diverse dansstijlen, van klassiek tot jazz en van modern tot streetdance. Dat zorgt ervoor dat ik in de lessen veel variatie kan aanbrengen en dat vinden cursisten vaak fijn. Zo wordt het niet eentonig. Mijn hart ligt stiekem bij klassiek en dansen op spitzen, maar doordat ik heel veel verschillende lessen geef, zorgt dat juist ook voor veel diversiteit in mijn werk. Verder ben ik een rustige en geduldige docent.”
“Dansen en lesgeven geeft mij vooral veel energie. Zelfs als ik op een dag een beetje moe ben, dan stroom ik weer over van energie als ik lesgeef. Het is vooral heel leuk om te doen. Het klinkt cliché, maar ik heb echt van mijn passie mijn werk gemaakt. Dit is zo’n heerlijk beroep, vooral omdat ik ook veel bezig ben met muziek uitkiezen. Het is tof om te zien als iets dat ik heb bedacht aanslaat bij de leerlingen en zij er ook plezier aan beleven.”
“Bij dansers merk je inderdaad vaak een vorm van perfectionisme. Dan zie ik een zevenjarige alleen maar in de spiegel kijken of die het wel goed doet. Ik zet de spiegel juist op een positieve manier in om er iets goeds uit te halen. Door bijvoorbeeld naar houdingen te kijken. Verder houd ik de lessen heel luchtig. Als iets niet lukt, dan stimuleer ik ze altijd om niet te veel te stressen maar het rustig opnieuw te proberen of thuis wat te oefenen. Dat werkt meestal goed.”
“Iedereen vindt het altijd leuk om op een bepaald moment te laten zien waar ze mee bezig zijn. We werken trouwens – ook zonder presentatie – altijd naar een dans toe. Dat is fijn om te doen. Bij een voorstelling of een open les is het fijn om iets te laten zien als groep. En bij grotere voorstellingen is het extra feestelijk om met make-up en kleding te werken. Daar geniet iedereen van. En het maakt je als danser ook extra zelfverzekerd om te laten zien wat je kunt.”
Juliet brengt haar vakanties graag door in Noord-Italië, waar ze het liefst door de bergen wandelt.
Juliet is een oude bekende bij Scholen in de Kunst, want de Amersfoortse danste hier van haar zesde tot haar achttiende. Na haar mbo-opleiding uitvoerende dans heeft ze de opleiding tot dansdocent gedaan bij Fontys Hogeschool in Tilburg. Ze gaf toen ook danslessen in Slowakije en Zuid-Afrika. Inmiddels geeft ze bij Scholen in de Kunst lessen dansmix en dansconditie en op andere dansscholen klassiek ballet, spitzen, modern en jazz. Daarnaast is ze docent dans en beweging en euritmie op de Stichtse Vrije School in Zeist.