Maak hier je keuze

Dansmix, kinderen Combinatiedans beginners, 21+ Combinatiedans alle niveaus, 21+

Dansmix, kinderen

Ben jij dol op dansen, maar wil je niet per sé in een tutu naar de les? Vind je streetdance cool, maar wil je niet alléén maar hiphop dansen? Of weet je nog niet precies welke dansvorm het beste bij jou past? Speciaal voor jou is er de Dansmix. Een leuke, afwisselende cursus voor als je nog niet kunt kiezen voor een bepaalde dansvorm. Of als je helemaal niet wil kiezen, maar gewoon het leukste van alle dansvormen wil leren.

Lessen

In de lessen leer je verschillende dansvormen kennen en ontdek je wat het beste bij jou past en wat je het leukst vindt. Ook merk je hoe de bewegingen in de ene dans je helpen bij de moves bij een andere dansstijl. Posities uit klassiek ballet helpen gaan je helpen bij het dansen van coole moves en moderne dans is heel goed te combineren is met jazzdance.

Een echte cursus voor zoekers en alles-willers.

Je danst samen in de eigen groep met je eigen docent. Aan het eind van het jaar kan de docent met jou (en je ouders) bedenken met welke danscursus je het beste verder kan. Maar je kan natuurlijk ook gewoon blijven dansmixen.


Mogelijkheden

  • Type Groepsles
  • Leeftijd Groep 3-4, groep 5-8, groep 5-6, groep 7-8
  • Docent Juliet Zoeten, Kim Catharina Nieuwenburg
  • Locaties

    ICOON

    Dinsdag Middag, Avond

    Eemhuis

    Woensdag Middag, Avond

  • Prijs

    Kind vanaf € 187,00 (30 lessen)

  • Bekijk alle mogelijkheden

Onze docenten

Juliet Zoeten

Meer info

Juliet Zoeten

‘De variatie aan dansen geeft veel plezier in de les’

Wat voor soort docent ben je?

“Ik ben vooral een veelzijdige docent. Want ik heb ervaring met diverse dansstijlen, van klassiek tot jazz en van modern tot streetdance. Dat zorgt ervoor dat ik in de lessen veel variatie kan aanbrengen en dat vinden cursisten vaak fijn. Zo wordt het niet eentonig. Mijn hart ligt stiekem bij klassiek en dansen op spitzen, maar doordat ik heel veel verschillende lessen geef, zorgt dat juist ook voor veel diversiteit in mijn werk. Verder ben ik een rustige en geduldige docent.”

Wat brengt het lesgeven jou?

“Dansen en lesgeven geeft mij vooral veel energie. Zelfs als ik op een dag een beetje moe ben, dan stroom ik weer over van energie als ik lesgeef. Het is vooral heel leuk om te doen. Het klinkt cliché, maar ik heb echt van mijn passie mijn werk gemaakt. Dit is zo’n heerlijk beroep, vooral omdat ik ook veel bezig ben met muziek uitkiezen. Het is tof om te zien als iets dat ik heb bedacht aanslaat bij de leerlingen en zij er ook plezier aan beleven.”

Hoe ga jij om met de prestatiedruk die veel kinderen ervaren?

“Bij dansers merk je inderdaad vaak een vorm van perfectionisme. Dan zie ik een zevenjarige alleen maar in de spiegel kijken of die het wel goed doet. Ik zet de spiegel juist op een positieve manier in om er iets goeds uit te halen. Door bijvoorbeeld naar houdingen te kijken. Verder houd ik de lessen heel luchtig. Als iets niet lukt, dan stimuleer ik ze altijd om niet te veel te stressen maar het rustig opnieuw te proberen of thuis wat te oefenen. Dat werkt meestal goed.”

Werk je graag aan een voorstelling?

“Iedereen vindt het altijd leuk om op een bepaald moment te laten zien waar ze mee bezig zijn. We werken trouwens – ook zonder presentatie – altijd naar een dans toe. Dat is fijn om te doen. Bij een voorstelling of een open les is het fijn om iets te laten zien als groep. En bij grotere voorstellingen is het extra feestelijk om met make-up en kleding te werken. Daar geniet iedereen van. En het maakt je als danser ook extra zelfverzekerd om te laten zien wat je kunt.”

Weet je dit al van Juliet?

Juliet brengt haar vakanties graag door in Noord-Italië, waar ze het liefst door de bergen wandelt.

Achtergrond

Juliet is een oude bekende bij Scholen in de Kunst, want de Amersfoortse danste hier van haar zesde tot haar achttiende. Na haar mbo-opleiding uitvoerende dans heeft ze de opleiding tot dansdocent gedaan bij Fontys Hogeschool in Tilburg. Ze gaf toen ook danslessen in Slowakije en Zuid-Afrika. Inmiddels geeft ze bij Scholen in de Kunst lessen dansmix en dansconditie en op andere dansscholen klassiek ballet, spitzen, modern en jazz. Daarnaast is ze docent dans en beweging en euritmie op de Stichtse Vrije School in Zeist. 

Kim Catharina Nieuwenburg

Meer info

Kim Catharina Nieuwenburg

'Dansen is meer dan pasjes leren. Het is ook een verhaal vertellen en spelen met expressie'

Dans jij je hele leven al?

“Ik ben begonnen toen ik twaalf jaar oud was. Ik zat op hockey, maar ik verzon altijd smoesjes om maar niet naar hockey te hoeven totdat mijn moeder zei: “Hockey is geen verplichting, je mag ook iets anders doen”. Via een omweg belandde ik uiteindelijk bij dansen en is het vuur gaan branden. Toch heeft het nog even geduurd voordat ik ook echt 100% ging dansen. Tijdens mijn studie filosofie en journalistiek ben ik er zelfs een jaar mee gestopt. Ik belandde toen wel in een minicrisis, want als ik niet “Kim de danser” ben, wie dan wel? Nadat een vriendin vroeg of ik kon invallen om een dansles te geven viel het kwartje definitief. Na mijn bachelor heb ik meteen auditie gedaan op de dansacademie en werd ik aangenomen.”

Wat vind je leuk aan lesgeven?

“Het geeft mij heel veel energie. De lessen hebben een vrij gestructureerde aanpak: eerst opwarmen, daarna stretchen en oefeningen en daarna pas de choreografie. Ik wil dat de cursisten een goede basis hebben en het moet goed voelen, want een goede techniek voorkomt dansblessures. Als de cursisten knowhow hebben, kunnen ze daarna met zelfvertrouwen dansen, genieten, zich mooi voelen en plezier hebben. Die druk om alles perfect te doen is er niet en voor een professionele danser als ik voelt dat als een verademing.”

Wat valt op tijdens jouw lessen?

“Ik wil weten van welke muziek, films en musicals mijn cursisten houden en wat hen nog meer inspireert. Daarna creëer ik mijn lessen rond wie zij zijn en wat zij willen doen. Ik wil een balans vinden tussen op een frisse manier met techniek omgaan en de cursisten langzaam, met kleine stapjes, uit hun comfortzone halen.”

Werk je naar een bepaald doel?

“We repeteren niet voor een optreden, maar het is wel leuk om ergens naartoe te werken. Dus we zijn nu bezig met een door mijzelf bedacht concept om een korte choreografie te leren op muziek van Peggy Lee en daar een video van te maken. Ik wil dat iedereen zich lekker voelt tijdens het dansen, maar het is tegelijkertijd ook een mooie kans om te groeien, om uit je schulp te komen, te spelen met expressie en een verhaal te vertellen. Dus ik daag mijn cursisten wel uit om echte performers te worden.”

Hoe ervaren cursisten jouw lessen?

“Allereerst, ik kreeg een hele warme ontvangst. Ik kom vers van de academie, vol ideeën, en er werd direct heel positief gereageerd op mijn energie en enthousiasme. Wat mij ook opvalt is de oprechte interesse van iedereen. De lessen gaan verder dan de typische lessen waarin je pasjes leert en dat is het dan. Je gaat ook deel uitmaken van een community.”

Fun facts over Kim

• Kim is na haar afstuderen aan de dansacademie voor een poosje naar de VS vertrokken en heeft daar in diverse producties opgetreden als danseres.
• Kim en haar zus kunnen de cd ‘Vakantie met Bert en Ernie’ woord voor woord naspelen. En voor de nieuwsgierigen: Kim is Ernie.

Toon meer docenten