De startdata en lestijden zie je als je je inschrijft. Daar kies je de cursus die het beste bij jou past.
Dit is een vervolg op de cursus 'Guitarra Parente!', die speciaal is bedoeld voor ouders van gitaarspelende kinderen. De basisvaardigheden die je in de startcursus hebt geleerd worden nu toegepast in verdere oefeningen en leuke songs en muziekstukken. Uitgangspunt bij deze cursus is “je doet wat je kunt”. Voor veel volwassenen zijn de agenda’s zo vol dat oefenen lastig in te plannen is. Dat wat thuis niet lukt studeren we daarom in de les in. Zo ben je niet verplicht om thuis veel te oefenen.
Wat ga je leren in deze vervolgcursus? We gaan aan de slag met samenspel, akkoorden, arpeggio’s, bindingen, theorie van de muziek, noten lezen, tabs en canonisch spel.
Meedoen aan deze cursus geeft je als ouder ook inzicht in het instrument van je zoon/dochter. Zo maak je op directe wijze mee hoe het is om een instrument te leren spelen. De sfeer is altijd ontspannen en de muziek is divers en passend op het huidige niveau.
Heb je geen kind op gitaarles? Ook dan kun je meedoen wanneer je op een zeer laagdrempelig niveau met muziek maken wilt starten. Smaakt het naar meer, dan kun je bij ons natuurlijk ook terecht voor individuele gitaarlessen.
De lessen zijn om de week.
Lesmateriaal en (voor zover aanwezig) een leengitaar zijn bij de prijs inbegrepen.
'Hoe meer je betrokken raakt, hoe meer je voor een kind gaat betekenen'
• Daan van der Vliet (1968) studeerde klassiek gitaar aan het Sweelinck Conservatorium in Amsterdam bij Wim Pfister en Lex Eisenhardt én een jaar aan het conservatorium Lorenzo Perosi te Biella (Italië) bij Angelo Gilardino.
• Vanaf 2002 geeft hij les bij Scholen in de Kunst. Daarnaast werkt hij als coördinator binnen de afdeling Kunst in Vrije Tijd en als hoofd van de RVE tokkel en zang.
• Als uitvoerend musicus richt Daan zich de laatste jaren steeds meer op muziek uit de 16e en 17e eeuw. Hij speelt daarom ook barokgitaar en theorbe.
• Daan schrijft zelf veel muziek voor zijn leerlingen.
‘Ik ben duidelijk in wat ik vraag van een leerling, mijn lessen zijn gestructureerd en ik verwacht dat de leerling zich houdt aan de afspraak die we maken. Maar wát ik precies vraag, verschilt per kind. Elke leeftijd vraagt een andere benadering. Ik geef alle type kinderen les, langzame of snelle kinderen, kinderen met ADHD, autistische en hoogbegaafde kinderen. Ik kijk echt naar de individuele vraag en heb geen oordeel over kunnen of mogelijkheden.’