Komt je kleine van 2 of 3 jaar meteen in beweging zodra hij of zij muziek hoort en spat de vrolijkheid er dan vanaf? Dan is deze danscursus iets voor je kind én jou! Lekker, spelenderwijs, aan de slag met dans en beweging; van rollen en springen, tot schuiven, draaien en rennen. Samen ontdekken hoe je kunt stampen als een olifant, maar ook hoe je kunt fladderen als een vlinder. Dit alles ondersteund door muziek, liedjes en een prentenboekverhaal.
Met z’n tweetjes plezier hebben door samen te dansen, dat is dubbele pret! En wat in de lessen aan bod komt, kan thuis gewoon weer worden herhaald. Mocht het voor jou, als ouder, niet mogelijk zijn om zelf de lessen te volgen, dan zijn opa of oma natuurlijk ook van harte welkom om met je kleine mee te komen.
Let op: sommige cursussen zijn vol. Je kunt je wel inschrijven voor de wachtlijst.
Maandag Ochtend
Woensdag Ochtend
Kind vanaf € 78,00 (10 lessen)
‘Een middel om tot bloei te komen’
Achtergrond
• Anouk is zelf als leerling op de Scholen in de Kunst begonnen. Na 2 jaar MBO dans als vooropleiding volgde ze de opleiding Docent Dans bij ArtEZ in Arnhem en studeerde in 2016 af.
• Sinds 2016 geeft ze kleuter en kinderdans bij Scholen in de Kunst. Daarnaast geeft ze ook projecten in het basis- en voorgezet onderwijs.
• Anouk geeft les op Amsterdamse basisscholen, op dansscholen en ze heeft net de opleiding voor taal- en rekendans docent afgerond.
Als dansdocent
‘Ik ben van nature rustig. De sfeer in mijn lessen is gemoedelijk, gezellig en ik houd wel van grapjes maken. De rust is de basis van mijn les, van daaruit kan ik leerlingen prikkelen. Wat ik wil als docent? Dat mijn leerlingen genieten! Ik wil ze het gevoel van vrijheid laten ervaren, dat dansen je kan geven. Dansen als middel om te verdwijnen in het moment, even in het hier-en-nu.’
Over de dansles
‘Natuurlijk krijgen mijn leerlingen techniek aangeleerd, maar altijd vanuit vrijheid. Ik heb technische doelen - wat ik wil dat ze als groep bereiken binnen een jaar, maar het gaat vooral om de stapjes in de eigen ontwikkeling. Jezelf zijn en van daaruit dingen laten zien – niet alleen maar presteren. Ik ben niet streng en ik wil ook vooral niet dat ze mij alleen maar na doen met pasjes – ik laat ze spelenderwijs veel zelf ontdekken en creëren.’
Geluksmomentjes…
‘Kinderen die openbloeien… Soms komt bijvoorbeeld een meisje binnen, aarzelend, niet lekker in haar vel. De eerste les praat ze niet en komt ze niet van haar plek. En dan langzaam, als de lessen vorderen en als ik haar laat en de tijd geef, beweegt ze mee en gaat ze contact maken. Tegen het eind van de cursus fladdert ze door de zaal. Zo mooi, dan is dans een middel om tot bloei te komen, zonder dat ik er veel voor heb hoeven te doen.’