Log in

Mogelijkheden

Type Groepsles
Leeftijd
6-8 jaar 9-11 jaar
Docent Diverse docenten mogelijk

Locaties

Eemhuis
Woensdag
Middag
Donderdag
Middag Avond
ICOON
Woensdag
Middag
Leusden
Donderdag
Middag

Prijs (groep)

Kind
€ 355,00 (35 lessen)

Musical

Hou je van zingen en dansen en toneelspelen? Dan is musical echt iets voor jou. Alles wat je leuk vindt in één les! Stap voor stap ontdek je hoe je een musicalster kunt worden. Onze docenten helpen je daarbij. Bijvoorbeeld hoe je nóg mooier kunt zingen. Of hoe je teksten uit je hoofd leert. Of wat je moet doen als je iemand anders moet spelen. Je leert wat een choreografie is en hoe je zonder woorden een verhaal kunt vertellen. Je leert zoveel. Teveel om op te noemen.

En dat is nog niet alles. Je gaat samen met de docent en de kinderen uit jouw groep ook een musical maken. Daarin kun je al jouw ideeën en fantasie kwijt, zodat de voorstelling nóg mooier wordt. Aan het eind van het cursusjaar voeren jullie de musical op voor publiek, met alles er op en eraan. Kostuums, decor en…publiek! Gaaf natuurlijk en ook een beetje spannend. Reken maar dat je heel veel applaus krijgt!

Heb je er nu al zin in en wil jij ook een musicalster worden? Meld je snel aan! 

Onze docenten

Marit Vosman

Meer info

Marit Vosman

Steeph der Kinderen

Meer info

Steeph der Kinderen

‘Bij mij draait alles om speels zijn’

Achtergrond

Hoe zou je jezelf omschrijven als docent?

‘Ik ben vooral Steeph en zeker geen meester die alles weet. Ik ben niet het type docent dat een vast lespakket voorschotelt; de leerlingen hebben juist veel invloed op het verloop van de cursus. Omdat ik zelf jaren heb geacteerd, gedanst en geregisseerd, heb ik wel genoeg theaterkennis en ben ik gewend aan alle hectiek die erbij komt kijken. Ik zie mezelf vooral veel orde scheppen in de chaos, die hoort bij kunstzinnig bezig zijn. Mijn kwaliteit is dat ik overal creativiteit in zie en dat ik vrij makkelijk kan schakelen. Kinderen en jongeren lesgeven in musical en theater is het allerleukste dat er is.’

Wat vind je belangrijk in de lessen?

‘Alles is bij mij bespreekbaar. Ik ben zelf heel open. Natuurlijk ben ik als regisseur eindverantwoordelijk voor wat er op het toneel verschijnt, maar de leerlingen hebben zelf de regie. Zij hebben veel invloed op wat we doen en ik creëer veel ruimte voor eigen inbreng. Niets is te gek. Als ik aanvoel dat ze zin hebben in improviseren of juist het aanleren van technieken, dan pas ik de les daarop aan.”

Waar draait het om in jouw musicallessen?

‘Ik hou ervan om de leerlingen te begeleiden naar een mooi eindproduct, al is dat in de lessen meer bijzaak. Zowel bij de tieners als de jongere kinderen draait alles om spelen in de breedste zin van het woord. Bij de jongste kinderen heb ik een speciale spelletjespot waar ze iets uit kunnen kiezen. Bij oudere leerlingen gaat het om improviseren en krijgen ze meer handreikingen en technieken om speels te zijn. Alles draait om samen lol en plezier hebben, totale vrijheid voelen en elkaar uitdagen iets van jezelf te laten zien.’

Wat vind je het fijnste aan je vak?

‘Het mooiste voor mij als docent is als een kind zich zo zelfverzekerd voelt, dat die echt onvoorwaardelijk zichzelf durft te zijn. In de les én op het podium. Als ik dat terug hoor of zie, heb ik mijn werk goed gedaan. Daarom vind ik het belangrijk dat er veel veiligheid en vertrouwen is in de groep – zeker bij de tieners. Zodat ze rekening met elkaar houden en die ene leerling die er net wat buiten valt ook opnemen in de groep. Mijn uitdaging is om ze allemaal hun moment te geven waarop ze kunnen shinen. Ik bied een kunstzinnig platform waarop ze tot bloei kunnen komen. Als dat lukt, ben ik happy.’

Weet je dit al over Steeph?

Steeph is jarenlang beste vrienden geweest met Goofy. Dat was in de tijd dat Steeph werkte in Disneyland Parijs. Vraag hun maar eens naar de avonturen daar!

Achtergrond

Steeph der Kinderen wilde als kind altijd dolgraag op ballet, maar dat werd maar vreemd gevonden. Het werd kinderkoor en stijldansen en na de middelbare school studeerde Steeph musicaltheater aan het conservatorium in Alkmaar. Hen werkte jarenlang als acteur, musicalperformer, danser in musicals, voorstellingen en pretparken als Walibi en Disneyland Parijs. Ook ging hen aan de slag als regisseur en theaterdocent. Op dit moment volgt Steeph de opleiding tot dramatherapeut.


Niki Romijn

Meer info

Niki Romijn

‘Als ze er helemaal in opgaan, dat vind ik zo mooi…’

Achtergrond

Achtergrond
• Niki is theatermaker, regisseur, zangeres, componist en stemactrice.
• Ze begon op jonge leeftijd met muziek- en balletlessen, leerde zichzelf piano spelen en studeerde solozang aan het Conservatorium. Ze speelde jarenlang in musicals zoals Cats, schrijft en speelt eigen theaterproducties en spreekt al 20 jaar stemmen in voor tv- en cartoonseries. Daarnaast heeft ze altijd lesgegeven.  
• Sinds 2016 is Niki verbonden aan Scholen in de Kunst. 

Als docent 
‘Mijn veelzijdige achtergrond is de basis van hoe ik les geef. Ik heb al die jaren als theatermaker, als performer zoveel geleerd - ik voel dat ik daardoor genoeg in huis heb om door te geven aan mijn leerlingen en hen te inspireren. De vrijheid en het plezier die ik zelf ervaar bij muziek maken, spelen en dansen, wil ik graag delen. Samen dingen verzinnen, samen van niets iets maken, dat geeft zoveel energie en zelfvertrouwen!’ 

De les 
‘Ik heb een duidelijke visie en werk in mijn lessen graag ergens naartoe. Maar ik laat altijd ruimte over om in te kunnen spelen op de dingen die leerlingen zelf aandragen. Het vertalen van gevoel naar theater, daar help ik ze bij. Ik laat zien hoe ze hun eigen fantasie als inspiratiebron kunnen gebruiken en geef ze het vertrouwen dat alles kan en mag in de les. In een veilige sfeer durven ze meer uit te proberen en zichzelf te laten zien. Misschien helpt het dat ik zelf nogal klein ben en graag gek doe. Dan moeten ze enorm lachen en komen ze vanzelf los.’ 

Technieken 
‘Ik houd ervan de kinderen al doende dingen te laten ontdekken, ze spelenderwijs iets te leren. Vanuit het werken aan een voorstelling geef ik praktische ‘theatertips’ waar ze echt wat aan hebben en waardoor ze zich verder kunnen ontplooien. Alle facetten van het musical vak verpak ik in leuke theaterspelletjes waarbij er heel veel geïmproviseerd mag worden. Zo maken ze zich ongemerkt een heleboel theatertechnieken eigen.’ 

Energie 
‘Als kinderen vanuit hun eigen creativiteit hun best doen, is dat altijd goed. Ik zal dan nooit zeggen dat iets verkeerd is. Misschien wel: “Laten we een experimentje doen, dan doen we het even anders”. Maar ik kan ook streng zijn als ik weet dat ze het beter kunnen: “Hier ga ik geen kaartje voor kopen!” Dan gaat het vaak om de energie die ze erin steken. Ik wil dat ze gefocust zijn, hun best doen. Ook als het even iets minder met ze gaat – juist door extra energie geven kan je helemaal vergeten waar je nou mee zat.’  

Geluksmomentjes… 
‘Die gezichtjes als ze er helemaal inzitten... Kinderen blijven vaak moeilijk in hun eigen rol. Ze kijken naar elkaar, voelen gêne, of lachen om elkaar. Maar als het lukt, als ze er helemaal in opgaan, dat vind ik zo mooi!’ 



Aimy Weber

Meer info

Aimy Weber

Toon meer docenten