Log in

Op zoek naar een cursus?

Gebruik dan de cursuszoeker.

Zoek je cursus

In mei van dit jaar vulden velen van jullie weer ons klanttevredenheidsonderzoek (kto) in. Voor ons een spannend moment. Want we doen ons uiterste best om het iedereen naar de zin te maken, maar dat lukt natuurlijk niet altijd en overal. We nemen de uitkomsten van het kto daarom heel serieus en gebruiken ze om onze dienstverlening verder te verbeteren.

De belangrijkste uitkomsten delen we graag met jullie. De resultaten hebben betrekking op het cursusseizoen 2023-2024.

Klantonderzoek in cijfers

  • 1.006 mensen hebben de vragenlijst ingevuld op een totaal van 3860 cursisten
  • Ruim 64% van deze groep volgde zelf een cursus, de rest vulde de vragenlijst in als ouder of begeleider
  • Bijna 68% geeft aan een cursus te volgen om iets nieuws te leren
  • Jullie geven ons 4,4 van de 5 sterren
  • Jullie waarderen de docenten met een score van 83 op een schaal van 100

4,4 Rating van Scholen in de Kunst

'Ben echt heel blij met de docenten. Die zijn duidelijk allemaal echt verliefd op hun eigen vak en geven goede feedback.'

 

Belangrijkste redenen om een cursus te doen

We vroegen jullie naar de belangrijkste redenen om een cursus of muziekles te volgen. Net als de vorige keer noemen jullie ‘iets nieuws leren’ het meest. Daarna komt ‘plezier maken’, direct gevolgd door ‘ontspanning en tijd voor jezelf’.

 

Opvallend detail: bijna de helft van jullie weet niet dat zij lokalen (in de rustige uren) mogen gebruiken. Dat is voor ons een uitnodiging om na te denken hoe we hier meer bekendheid aan kunnen geven.

Hoge waardering

Jullie hebben ons een mooi rapportcijfer gegeven met 4,4 van de 5 sterren. Daar zijn we ontzettend blij mee. Ook geven velen aan ons aan te bevelen aan anderen.

Ook de docenten krijgen opnieuw hoge waarderingen. Een score van 83-84 op een schaal van 100 zegt genoeg. De sfeer tijdens de lessen heeft een vergelijkbare score.

 

'Scholen in de Kunst voelt als een warm bad als ik binnenkom. Fijn personeel!'

 

Wat kan beter?

Natuurlijk werden er ook kritische noten gekraakt. We hebben al jullie opmerkingen gelezen en samengevat tot de volgende punten:

  • Betere communicatie zowel via mails als in het contact met docenten.
  • Sommige cursisten ervaren problemen met de gebruiksvriendelijkheid van de website
  • Daarnaast geven meerdere mensen aan meer behoefte te hebben aan informatie over faciliteiten en extra activiteiten rondom lessen.

We beloven jullie dat we jullie feedback serieus nemen en aan de slag gaan om deze punten te verbeteren. Jullie tevredenheid staat voor ons voorop! En dat geldt niet alleen tijdens het klanttevredenheidsonderzoek, je kunt ons gedurende het hele jaar mailen met verbeterpunten.

Winnaar van een gratis cursus

Inmiddels hebben we ook een winnaar getrokken uit de deelnemers. Deze moeder heeft gekozen voor de Kleutercarrousel: haar zoontje gaat drie verschillende rondjes doen. 

Niets missen?

Wil je op de hoogte blijven van al onze activiteiten? Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief!
Zo ontvang je informatie over concerten, exposities, workshops en nog veel meer. En mis je nooit iets van wat er speelt bij Scholen in de Kunst. 

Screenshot van een nieuwsbrief van Scholen in de Kunst

Volg ons op socials!

We zijn te vinden op verschillende sociale media, kies je favoriet en volg ons daar!

Logo Facebook   Logo Instagram Logo YouTube

Vind jouw cursus of les!

Zoek je cursus