Wilskracht foto breed

Workshops

Workshopavonden Lang leve de Vereniging! 80 zangers, musici, theatersporters, acteurs, filmers …. Ze kwamen allemaal namens hun vereniging naar de workshopavonden Marketing en Fondsenwerving in ICOON. 

Twee avonden met waardevolle tips om de vereniging op de kaart te zetten. Een samenvatting.

In de Workshop Marketing gaf Laura Hoekstra uitleg over de werkwijze van Citymarketing Amersfoort. Citymarketing haalt bezoekers naar de stad Amersfoort. Activiteiten die op de agenda van Tijd voor Amersfoort staan (zie: www.tijdvooramersfoort.nl/uitagenda/) , zijn zichtbaar voor bewoners en bezoekers van Amersfoort. Stuur je activiteit op naar tijdvoor@amersfoort.nl of persberichten@vvvamersfoort.nl. Tip: schrijf je in voor de nieuwsbrief van Tijd voor Amersfoort. En: delen, delen en nog eens delen. Op Facebook, Twitter en instagram. Klik voor de presentatie.

Rob Smith  van L5 communicatie + design ging met de enthousiaste deelnemers in gesprek. Hoe onderscheid je je? Onder het motto 'wat in Amersfoort gebeurt op cultureel gebied moet naar buiten!' gaf hij tips en tools om de bruisende activiteiten van je vereniging op te laten vallen. De belangrijkste boodschap: Benoem de kernbegrippen van vereniging en knoop je verhaal daar aan vast. Ook hier: laat je horen en zien en deel je verhaal in alle media.  Klik hier voor de presentatie.

 

Goede fondsenwerving begint met dromen, aldus Johan G. Hahn van de SESAM-Academie. In de workshop Fondsenwerving werden die dromen geuit:  een optreden in de Flint, theatrale verwondering, de wens om een meerwaarde te zijn voor de stad! Funding bestaat voor 75% uit 'het verhaal vertellen' en 25% hard werken. In een elevator pitch werden de aanwezigen uitgedaagd om in één minuut het verhaal van hun vereniging/activiteit  te vertellen. Vertel je droom en je verhaal aan wie het horen wil. Spreek met één stem. Zorg dat je (positief) bekend bent en (positief) bekend blijft! Hier vind je meer informatie en de presentatie.